Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu

Afrika

Door: Francois

Blijf op de hoogte en volg

22 December 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

18/12/16 Vandaag heb ik alles klaar gezet om morgen te vertrekken. Vandaag gaan de dames weg, naar de Philippines, Katherine naar Maleisië en Australië . Dus die even wegbrengen naar Schiphol, morgen neem ik wel de taxi. Tot dan.
19 december 2017
Vandaag aangekomen in zuid Africa, de reis begon goed op Schiphol, waar ik door de Schiphol taxi was gebracht. 12:20 vertrek met Turkish airlines De reis ging verder via Istanbul, al waar ik langer moest wachten dan gepland, na aankomst om ongeveer 19:00 Turkse tijd, was het wachten op de vlucht naar Kaapstad een paar uurtjes langer , het werd dus 03:45 dus dat is echt wel een beste wachttijd. Kon daar niet internetten of appen zoals op Schiphol, hier moet je wifi kopen, ja die Turken weten je wel te pakken.
Maar eerst wat gegeten, daarna de mensen bekijken, ongelooflijk wat je voorbij ziet komen. Mensen met witte kleden om hun heen gedrapeerd, waarom weet ikniet, zal wel iets met het geloof te maken hebben, dat de vrouwen van die wite mannen op acht 8 stappen achter hum man, en met zware bepakking liepen, die dames met een bourka of iets waar van ik de naam niet weet, zodat je enkel de ogen zag, ze liepen zich rot te zeulen, met al die tassen, en de heren liepen enkel maar te commanderen.
Maar door al dat geloop kreeg ik dikke voeten en mijn schoenen werden wat te klein, dus ging ik naar een of andere shop om slippers te kopen, nou vergeet het maar, enkel Nikies waren te koop voor € 300.00 dus dat heb ik maar niet gedaan. Op mijn sokken verder gewandeld, viel daar nog geen eens mee op, er lopen daar meer op hun blote voetjes. Ik had nog sokken aan.
Eindelijk was het boarding time, dus op met een grote airbus naar Kaapstad, het eten was redelijk en ik zat goed op een front seat bij dedeur, dus genoeg been ruimte. De nacht kwam dus dan wil je wel even slapen, dat was dus niet mogelijk met een janker achter me de hele nacht janken, wat een decibellen kwam er uit die baby, dus slapen was niet mogelijk.
Vanochtend dus vermoeid wakker en met zere voeten, a an gekomen in Kaapstad, was het een rij of vier dik voor de douane, die het dus rustig aan deden, 2 uur later stond ik bij de koffer band, daar door de groene zone gegaan, geen controle dus zo door lopen, op naar de apotheek om wat pleister voor mijn hielen te halen, zodat ik morgen weer kan lopen,
Met de taxi naar mijn bed and breakfest onderkomen Ocean view heet het , met wifi dus ik kan weer bellen en internetten. Zo dadelijk ga ik nog wat eten ergens hier ik heb al wat leuke tentjes gezien, en dan maar snel naar mijn bed, morgen nieuwe dag en dan de auto halen in Stellenbosch om hier hier rond te touren. Eens kijken wat ik dan weer mee ga maken,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Nov. 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 7173

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 15 Januari 2017

Philippines, Malaysia, Australia, Zuid Afrika

18 December 2016 - 15 Januari 2017

Africa

21 December 2016 - 21 December 2016

21/12/16

Landen bezocht: