Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Francois

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

07-01-2017
Vandaag erg druk gehad, eerst bellen met de reisagent over de schade afhandeling, daarna de verhuurde hier bellen, toen bleek het weer dat ik een politie rapport moest hebben, dat was er dus niet, alleen een rapport van de security man van de Mall, en de foto's die ik had gemaakt van alle I.D. en schade. Dus ik vanochtend naar het politie bureau hier in Kaapstad, eindelijk gevonden, en ik naar binnen, het was beren druk daar en een agent achter de balie na 2 uur wachten was ik eindelijk aan de beurt, een reuze aardige agent maar ik had toch in Stellenbosch naar de politie moeten gaan, dus ik weer praten als Brugman, uiteindelijk wilde hij wel een proces verbaal maken. Na het invullen van 6 voorgedrukte A 4 tjes, geloof het of niet een dik pak papier, nu komt de clou, let op, ik krijg dus een recu mee met een een nummer erop dat kan de verzekerde op vragen ik kreeg dus niets mee, ja en 1/4 A4 tje met het dossier nummer en de naam van het politie station, dus stond ik na 3 uur weer buiten, sta ik net even buiten komt er een stelletje aan, en vraagt mij de weg, ik zie er zeker uit als een Afrikaan, dus ik vraag aan hun waar ze vandaan komen, yes uit Nederland dus, hoe is het mogelijk, Ze kwamen uit Leiden en studeren nog gaan morgen terug naar Nederland. we hebben even een Cappuccino gedronken en zijn weer ieder ons weegs gegaan.

Ik ben weer rustig terug gewandeld eigenlijk mijn dag verziekt door al dat gezeur over die aanrijding buiten mijn schuld nog wel.
Terug in de stad ben ik op de hop on hop of bus gegaan dan zie je de hele city het duidelijkst, hier schijnen erg veel sterren te wonen uit Amerika Leonardo de Caprio en nog wat meer, waarvan ik de namen niet goed heb verstaan, de goudkust dus van Cape Town, mooie stulpjes met eigen parkeerplaats enen lift om naar boven te komen want die huizen staan tegen de bergwand wat dus niet te belopen is.

Als afsluiter van de dag heb ik mezelf verwend op de Fisherman Wharf met een surf en turf met gebakken rijst en en schaaltje gegrilde groenten het was dus lunch en diner tegelijk. Erg smakelijk. Daarna weer terug naar het hotel , het waait nog steeds vreselijk hard hier woensdag of donderdag wordt het minder, je kan met die win de Tafelberg niet op, en dat wil ik nog doen voor ik vertrek.

O ja een leuk iets hier in zuid Afrika, als je de weg vraag an een bewoner hier is het meestal duidelijk allen en ding snap je niet meteen, als ze zeggen: bij die robot moet je links af, jij rijden maar geen robot, je zoekt je rot naar een robot. wat blijkt een robot is hier een verkeerslicht, dan kom je toch niet mee bij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Nov. 2016
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 7183

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 15 Januari 2017

Philippines, Malaysia, Australia, Zuid Afrika

18 December 2016 - 15 Januari 2017

Africa

21 December 2016 - 21 December 2016

21/12/16

Landen bezocht: