Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Francois

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

09-01-2017 Vandaag op een wijntour geweest, wel lekkere wijn geproefd maar de bedoeling was dat je ook wijn ging kopen, Dat heb ik dus maar niet gedaan, in Nederland kan je ook Afrikaanse wijnen kopen en hele goede ook, dus daarvoor heb ik ze dus hier niet nodig. Ja ik had eigenlijk verwacht om de fabriek te zien werken hoe er gebotteld wordt want het is nu wijn seizoen, mar dit was zo een rondrit op de Thaise manier, overal langs rijden in de hoop dat je wat koopt zodat de chauffeur zijn provisie krijgt. Dat is Thaise tuktuk stijl. Maar goed we waren met 5 Duitsers en 1 Oostenrijker waarvan er 3 perfect Engels spraken de Oostenrijker ook, en 2 Engelsen in de bus en mijn persoon dus , wel ee gezellig ploegje, de chauffeur Chris was minder als Cornelia de chauffeuse van gisteren, hij reed niet echt veilig en was met papieren en zijn mobieltje bezig, dat is dus minder en niet echt een gezellige man, zo een die zijn lesje opleest maar goed de rit was mooi en de wijn was lekker en we kregen er ook kaas bij die bij de wijn paste, dus al met al een welbestede dag, via Franschhoek en de Paarl en nog wat dorpjes waar ik de naam niet meer van wet moet ik even opzoeken, mijn mobiel is ermee gestopt doet niets meer helemaal dood morgen maar even naar een telefoonwinkel daar zijn altijd handige jongens die het wel kunnen repareren, als de mobiel niet meer aan de praat komt ben ik veel foto's kwijt van hier ik heb wel back-up gemaakt thuis, maar van deze foto's van hier dus niet wel wat over gezet maar niet alles, Zeer vervelend eerst mijn navigator die de geest gaf en nu mijn mobiel, niet echt om vrolijk van te worden,
De tour kan je beter niet doen of een halve dag toer.
Terug in Kaapstad waaide het weer zo erg 18 meter per seconde. dat is pittig hoor je waait uit je hemd hier, in mijn hotel kamer loeit de wind zo hard langs het gebouw dat ik oordopjes in doe, het lijkt wel of er steeds een vliegtuig over vliegt. maar dat is hier nu eenmaal zo. Kaapse winden zijn berucht bij de zeelui van vroeger hoeveel schepen hier wel niet op de rotsen zijn gelopen is ontelbaar door de eeuwen hen. Morgen een vrije dag overmorgen naar Robben eiland waar Mandela heeft gezeten, donderdag is het weer wind stil dan ga ik de Tafelberg op dan nog een paar dagen en ik vlieg weer naar huis de tijd vliegt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Nov. 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 7178

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 15 Januari 2017

Philippines, Malaysia, Australia, Zuid Afrika

18 December 2016 - 15 Januari 2017

Africa

21 December 2016 - 21 December 2016

21/12/16

Landen bezocht: