Swellendam/Albertinia - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu Swellendam/Albertinia - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu

Swellendam/Albertinia

Door: Francois

Blijf op de hoogte en volg

02 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

1januari
Vandaag 300 km gereden naar Swellendam daar was niets, vanwege de zondag is daar ook alles dicht, wel even een stop gemaakt bij KFC even een kopje koffie drinken en een paar kippenpootjes eten voor de trek, daarna dus door naar Albertinia, waar de Aloe crème wordt gemaakt, het is zondag vandaag dus is alles gesloten, morgen ochtend ben ik er dus om daar een rondleiding te krijgen, misschien koop ik wel wat crème voor de dames thuis. Dus geen rondleiding want de restdagen zijn nog aan de gang, jammer misschien op de terug weg dat ik even een stop maak.

2 januari 2017 Gisteren en nieuwjaarsdag veel km gereden Overnacht in Albertinia, om de Aloe fabriekt e bezichtigen. In Albertinia was geen hotel meer vrij, er waren er ook niet veel want het is een klein dorp. Na zoeken en vragen kwam ik uit bij een B&B Guinea Fowl met een reuze aardige aardige eigenaar, heb heerlijk geslapen, kreeg nog wel op de avond een paar telefoontjes van goede vrienden uit Nederland die me de beste wensen mee gaven, ik heb nog naar de Filipijnen gebeld, vreselijk slechte verbinding, waarschijnlijk was iedereen aan het bellen op dat moment. Naar Australië was het ook niet te doen, om te bellen, wel whats-app gestuurd. Of die is aangekomen weet ik dus niet.
Het is grappig als je rijd op een weg met 2 rijstroken en een vluchtstrook, dan als er een achter je komt rijden, ga je gewoon de vluchtstrook op en laat je ze passeren, je krijgt dan als bedankje van hun, even de alarmlichten aan. Toch een teken van fatsoen?
Waar ik nu dus ben, in Albertinia, dat een B&B lodge is, is geen wi-fi ,wel vreemd dat hier alles zo beveiligd is, met paswoorden en beveiliging sleutels, nog vreemder is dat ik mijn mobiel of laptop niet kan gebruiken. Midden op de toendra in Siberië had ik internet, en hier niks, Geen verbinding vreemd zonder internet te zitten, zo erg zijn we er aan verslaafd. Kijken hoe dat bevalt, vroeger reisde we ook zonder internet.
Mijn navigator in de auto krijgt opeens geen voeding meer via de aansteker plug, gelukkig heb ik en paar powerbankjes bij me, zodat ik niet zonder stroom voor de navigator of telefoon of camera zit. Dat zijn van die dingen die je alleen op vakantie meemaakt.
Misschien morgen als, ik weer in de bewoonde wereld ben, heb ik weer verbinding, dit B&B wordt door een ouder echtpaar uit Kaapstad gerund, ze zijn de stad ontvlucht, te druk en teveel criminaliteit, nu schijnt dat in Kaapstad te zijn opgelost, door en nieuwe burgemeester, die alles wat crimineel is, in de bak gooit tja ook een oplossing .
Pres. Duerte van de Philippines, lost het nog beter op; die gooit eigenhandig misdadigers uit een helikopter, staat hij heel trots te vertellen voor de TV camera,s. Ook een manier natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Nov. 2016
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 7172

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 15 Januari 2017

Philippines, Malaysia, Australia, Zuid Afrika

18 December 2016 - 15 Januari 2017

Africa

21 December 2016 - 21 December 2016

21/12/16

Landen bezocht: