Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu

Tafelberg

Door: Francois

11 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

11-01-01-2017

Vandaag naar de Tafelberg, omhoog met de kabel cabine, daar gaan erg veel mensen in, en het leukste is dat de bodem waar je op staat rond draait zodat ieder alles kan zien maak je ook geen bonje wie bij het raam mag staan kijken, erg slim hoor, de berg is ongeveer 1000 meter hoog dat is hoog hoor. Wel een prachtig uitzicht en er gaan erg veel mensen op, want de boven kant is rotsachtig met allemaal wandel paden en je kunt er wat eten en souvenirs kopen er zijn sanitaire voorzieningen echt interessant het is dus puur een grote rots partij, niet zo als Ayersrock in Australië, want dat is een monoliet een soort van een grote gladde kiezelsteen. die ik ook beklommen heb, Table Mountain is echt een rotspartij, hij lijkt van de grond af plat van boven, maar als je erbovenop loopt is het pittig klimmen, met al die rotsen er lopen heel veel paden over de berg. je kunt ook lopend terug gaan, dat is 2. 1/2 uur wandelen, je kunt er ook bergbeklimmen en abseilen , para sailing is ook mogelijk als het niet te hard waait tenminste, erg mooi en leuk om mee te maken. weer een vinkje op mijn ( Bucketlist 10.000 things to do before i die.) Zo dadelijk wat te eten halen, eens kijken wat ik straks weer tegen kom, gisteren Fish and chips, gegeten viel tegen. maar wel voedzaam. ik heb nu zo een beetje alle souvenirs gekocht voor iedereen en voor Josephine en koffer vol snow bowls die ze verzameld. Kijken waar ze die gaat neer zetten thuis.