Robben eiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu Robben eiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Francois2017 - WaarBenJij.nu

Robben eiland

Door: Francois

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

12-1-2017

Ik krijg verschillende meningen over die gevangenis, waar Mandela was op Robben eiland want het schijnt toch anders te zijn als wat wij weten van Mandela, hoor ik van Afrikaners hier, ik weet niet wat ik er van moet denken, ik ga het daarom eerst zelf bekijken, maar dan nog kan ik geen mening hebben, want wat is de waarheid, en wat is er echt gebeurd, ik weet het niet. Het is nog steeds een heel gevoelig beladen onderwerp hier. Waarover niet graag gesproken wordt.
Krijg van mijn Afrikaanse vrienden hier veel commentaar dat ik dat eiland ga bezoeken, want volgens hun is de waarheid van die gevangenis straf van Mandela heel anders, dan dat wij weten, ik vertel er niets verder over, eerst morgen zelf zien !
Ik heb vandaag zelf mogen aanschouwen de gevangenis op Robbeneiland, een vreselijk oord waar mensen werden afgebeuld die politiek het niet eens waren met de toenmalige regering van Zd. Afrika en de toen geldende apartheid.
Het is een zeer speciaal gebeuren met enkele maren, zoals je wordt rond gereden in en bus langs alle plaatsen op het eiland waar de bewakers en familie woonden en langs de gevangenis blokken, je wordt rondgeleid door en ex gevangene die nu als gids fungeert, een aardige man maar zijn uitleg over alles is nog een zeer gevoelig punt hier in zd Afrika je voelt nog steeds de frictie tussen zwart en blank, je mag dus niet vrij rond lopen op het eiland en als de tour voorbij is dan is het terug nar de boot en vertrekken.
Er was nog een Hollandse backpackster aan boord, een jonge dame uit Utrecht die door zd. Afrika trekt, back packend dan, aardige dame erg slim, trekt ook zoveel mogelijk de wereld over, leuk mee gesproken en even oud als Katherine,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Nov. 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 7202

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 15 Januari 2017

Philippines, Malaysia, Australia, Zuid Afrika

18 December 2016 - 15 Januari 2017

Africa

21 December 2016 - 21 December 2016

21/12/16

Landen bezocht: